SON DAKİKA

TRT’den ‘İsrail’in başkenti Kudüs’ ifadesine açıklama

Milli Gazete, TRT’de yayınlanan bir programda Kudüs’ün İsrail’in başkent olarak gösterildiğini iddia hatırlattı.

Bu haber 09 Aralık 2017 - 19:07 'de eklendi. 80

Milli Gazete, TRT’de yayınlanan bir programda Kudüs’ün İsrail’in başkent olarak gösterildiğini iddia hatırlattı. Gazetede yer alan haberde şöyle denildi:

“TRT Çocuk kanalında yayınlanan Rüzgar Gülü adlı yarışma programının TRT1’de yayınlandığı zamanlarda ‘Başkentler’ başlıklı bölümde yarışmacı çocuğa sorulan sorular arasında yer alan ‘Kudüs’ sorusunun cevabı ‘İsrail’ olarak doğru cevap kabul ediliyor. Devlet kanalı olan TRT’de yayınlanan bu skandal program, Kudüs gündemi oluşunca sosyal medyaya düştü. Sosyal medya kullanıcıları TRT’deki programa büyük tepki gösterdi.”

Yazının sosyal medyada gündem olması üzerine, TRT’den konuyla ilgili açıklama geldi. Durumun “kişilere bağlı geliştiğini” ve sorumluların işten çıkarıldığını söyleyen açıklamada şöyle denildi:

‘TRT’YE ZARAR VERME ÇABASINDALAR’

Kurumumuzla ilgili ortaya atılan her bir iddia ya da dedikoduya bugüne kadar cevap verme ihtiyacı hissetmedik.

Ancak son günlerde artan ve bilinçli olarak tasarlandığını düşündüğümüz asılsız iddialarla Türkiye’nin ekranı TRT’ye zarar verme çabaları ve artan “Kudüs” hassasiyeti üzerine bu açıklamanın yapılması zaruri hale gelmiştir.

‘DEVLET POLİTİKASI DOĞRULTUSUNDA YAYIN YAPIYORUZ’

Amerika Birleşik Devletleri’nin Kudüs’ü İsrail’in başkenti ilan etmesi, başta Türkiye olmak üzere birçok ülkede büyük tepkiyle karşılanmıştır.

TRT “Kudüs” konusunda; Türkiye Cumhuriyeti’nin devlet politikası doğrultusunda ve Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın görüşlerini merkeze alan bir yayın yapmaktadır.

‘SORUMLULAR İŞTEN ÇIKARILDI’

Bu çerçevede, TRT kanallarında yer alan siyaset, iç-dış politika ve haber programlarında bu konu detaylı olarak işlenmiş, Türkiye’nin eleştirileri dile getirilmiş ve tepkiler ekranlara taşınmıştır.

Ayrıca, TRT1’de yayınlanan “Diriliş Ertuğrul” ve “Payitaht Abdülhamid” gibi milletimizin özlemle ve milli duygularla izlediği dizilerde, “Kudüs”ün İslam aleminin kalesi ve onuru olduğu vurguları sık sık yapılmaktadır.

Bütün bunlara rağmen, kişilere bağlı olarak yayıncılığın doğası gereği ortaya çıkabilen, TRT yönetimi tarafından asla kabul görmeyen ve sorumlularının iş akitlerinin derhal fesh edildiği hatalar yeniymiş gibi kamuoyuna sunulmaktadır.

‘TRT İLE İLİŞKİLERİ KESİLDİ’

2014 yılı Eylül ayında yayınlanan bir çocuk programında ve 2017 yılı Nisan ayında yayınlanan bir haber bültenindeki alt yazı haber bandında “Kudüs” için yanlış bir konumlandırma yapılmış, bu durumun fark edilmesinin ardından “Kudüs” hassasiyeti de göz önüne alınarak hemen soruşturmalar başlatılmıştır.

Akabinde, bu iki büyük hatanın sorumluları işten çıkarılarak TRT ile ilişikleri tamamen kesilmiştir.

Bundan sonra, özellikle sosyal medya mecralarında yer alacak iftira niteliğindeki iddialarla ilgili sessiz kalınmayacak, iddia sahiplerinin ve bu iddiaları yayınlayanların maddi ve manevi cezaya uğramaları için gerekli tüm hukuk yolları sonuna kadar kullanılacaktır.”

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.”

Parlamentohaber.com | Korku yok!

"Ne Mutlu Türküm Diyene" Spotify ve iTunes da Yayında!

"NE MUTLU TÜRKÜM DİYORUZ"

PH ANDROİD UYGULAMASI

PARLAMENTO HABER Android Uygulaması

En güncel haberlere PARLAMENTO HABER ile ulaşın

Canlı bildirim özelliği ile son dakika haberlerini kaçırmayın!

Google Play'den alın